پرداخت زکات باعث برکت عمر، مال و  اولاد می‌شود
کد خبر: 4064711
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

پرداخت زکات باعث برکت عمر، مال و  اولاد می‌شود

امام جمعه ملایر پرداخت زکات را باعث رفع بسیاری از مشکلات و فقر در جامعه دانست و گفت: پرداخت زکات باعث برکت عمر، مال و  اولاد می‌شود، کسانی که زکات مال خود را می‌دهند این برکات را در زندگی خود می‌بینند.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر امروز ۲۶ خردادماه در جلسه ستاد زکات شهرستان ملایر با اشاره به اهمیت فریضه مهم زکات و خمس به عنوان یکی از واجبات، اظهار کرد: تقوای مالی به معنای پرداخت خمس و زکات مال است.

امام جمعه ملایر با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی عملی برای مسلمانان طبق فرموده قرآن و روایات گفت: همه ما امروز وظیفه داریم تا در مسیر پیامبر اکرم و ائمه اطهار حرکت کرده و پرداخت خمس و زکات از این وظایف است.

وی افزود: طبق روایات عدم پرداخت زکات سبب قطع برکات زمین می‌شود و درآمد را شبهه ناک می‌کند که بسیاری از ناهنجاری‌های امروز از درآمدهای شبهه‌ناک و بی‌توجهی به مسائل دینی است.

برقراری با بیان اینکه پرداخت زکات باعث برکت عمر، مال و  اولاد می‌شود، افزود: کسانی که زکات مال خود را می‌دهند این برکات را در زندگی خود می‌بینند.

وی همچنین بر فرهنگ سازی و تبلیغات پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: در این راستا مبلغان و حوزه‌های علمیه همکاری لازم را داشته باشند. پرداخت زکات باعث رفع بسیاری از مشکلات و فقر در جامعه می‌شود، در این راستا دولت باید اقدامات تشویقی را برای پرداخت زکات را برای تشویق کشاورزان داشته باشد.

امام جمعه ملایر پرداخت زکات را یکی از آیتم‌های نمونه بودن یک کشاورز دانست و تصریح کرد: دبیرخانه زکات شهرستان باید جمع آوری زکات واجب را در اولویت قرار دهد و زکات واجب جداگانه از زکات مستحبی جمع آوری شود.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز در این جلسه افزود: سال گذشته بر اساس گزارش کمیته امداد ملایر، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که با توجه به وجود تعداد روستاها و ظرفیت‌های محصولات کشاورزی شهرستان مبلغ جمع آوری شده ناچیز است.

اسماعیلی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با کمک بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در کنار کمیته امداد امام  برای جمع آوری زکات تاکید کرد و گفت: در این زمینه از دستگاه‌های اجرایی ارزیابی به عمل می‌آید.

وی بر فضاسازی محیطی در سطح شهرستان به ویژه در روستاها و بخش‌ها در حوزه زکات تاکید کرد و گفت: افراد پرداخت کننده زکات باید معرفی و تجلیل شوند و کارهای خوب، مبلغ جمع‌آوری زکات و محل هزینه‌کرد زکات باید به درستی اطلاع‌رسانی شود.

علی خراسانی، مدیر کمیته امداد ملایر نیز با اشاره به برگزاری اولین همایش کشوری زکات در استان همدان در دوم تیر ماه امسال اظهار کرد: این همایش با حضور قائم مقام شورای عالی زکات و رئیس کمیته امداد کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: با وجود ۳۰ هزار بهره بردار کشاورزی و ۱۰ هزار باغات سطح شهرستان بیشتر جمع آوری زکات در محصولات گندم، جو، محصولات باغی به ویژه انگور  بوده است.

وی میزان جمع اوری زکات شهرستان ملایر را در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که این میزان در سال جاری به بیش از 4 میلیارد تومان برسد.

خراسانی با بیان اینکه زکات جمع اری در همان وستا هرزینه می شود و یک ریال جایی دیگر نمی‌رود گفت: طبق نظر شورای زکات همان روستا با توجه به نیازی که در آن روستا وجود دارد زکات در راستای همان نیاز هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه معیشت نیازمندان، درمان؛ تعمیرات مسکن و عمرانی، تهیه جهیزیه و... از نیازهایی است که در سالهای گذشته  از محل زکات جمع آوری شده هزینه شده است.

 

انتهای پیام
captcha